Co nowego będzie na tiktoku?
TikTok planuje wprowadzić nowe opcje, aby zachęcić użytkowników do zrobienia sobie przerwy od ciągłego przewijania krótkich filmów na platformie w obliczu presji opinii publicznej na firmy technologiczne, aby zajęły się nadmiernym wykorzystaniem mediów społecznościowych.
NOWE OPCJE NA TIKTOKU
TikTok powiedział w poście na blogu w czwartek 9.06.22, że w nadchodzących tygodniach wprowadzi nową opcję, w której użytkownicy będą mogli ustawić niestandardowe limity czasowe dotyczące tego, ile nieprzerwanego czasu chcą spędzić na korzystaniu z aplikacji, zanim otrzymają przypomnienie o przerwie. Wcześniej TikTok umożliwiał użytkownikom otrzymywanie powiadomień, jeśli spędzili w aplikacji więcej niż 40, 60, 90 lub 120 minut dziennie. „Te podpowiedzi będą przypominać ludziom o zrobieniu sobie przerwy po pewnym czasie nieprzerwanego korzystania z ekranu, który mogą ustawić według własnego uznania” – powiedział w poście na blogu Jordan Furlong, menedżer produktu ds. cyfrowego dobrobytu w TikTok.
Według firmy komunikat będzie brzmiał: „Przypomnienia o przerwach pomogą Ci poczuć się bardziej uważnym i zrównoważonym w TikTok”.
Nowy pulpit nawigacyjny czasu przed ekranem będzie również dostarczał użytkownikom dane o tym, ile czasu spędzają na TikTok, w tym podsumowania ich dziennego czasu spędzonego na platformie, ile razy otwarli aplikację oraz podział wykorzystania w ciągu dnia i nocy. Użytkownicy mogą wyrazić zgodę na cotygodniowe powiadomienia, aby przejrzeć pulpit czasu przed ekranem. Firma poinformowała również, że wyda użytkownikom w wieku od 13 do 17 lat „cyfrowe podpowiedzi dotyczące dobrego samopoczucia”, gdy będą korzystać z aplikacji przez ponad 100 minut w ciągu jednego dnia.
Monity „przypomną im o naszym narzędziu limitu czasu na ekranie, gdy następnym razem otworzą aplikację” – napisał Furlong. (Nie jest jasne, w jaki sposób TikTok zdecydował się na 100 minut jako próg interwencji na ekranie dla nastolatków. TikTok nie odpowiedział od razu na prośbę o komentarz.)
Aktualizacje pojawiają się po miesiącach nacisków wywieranych na firmy zajmujące się mediami społecznościowymi, aby robiły więcej na rzecz dobrego samopoczucia użytkowników w erze cyfrowej, a prawodawcy i zwolennicy coraz bardziej przyglądają się wpływowi platform na zdrowie psychiczne młodszych użytkowników. Kierownicy TikTok, YouTube i Snap byli pod koniec zeszłego roku zachwyceni przez senatorów z powodu kroków podejmowanych przez ich platformy w celu ochrony nastolatków.
Komentarze
Nikt jeszcze nie skomentował. Bądź pierwszy!